Kontakt

REGULAMIN SERWISU E-COMMERCE – SANPOL oraz świadczenia usług drogą elektroniczną obowiązujący od 06.11.2023 r

I.  POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania Umów Sprzedaży towarów oraz zasady świadczenia i korzystania z bezpłatnych usług oferowanych przez Sprzedawcę  za pośrednictwem serwisu e-commerce - sanpol.pl oraz sanpol.pl na rzecz Kontrahentów. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
  2. System zamówień towarów na stronie sanpol.pl oraz sanpol.pl firmy SANPOL skierowany jest w szczególności  do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w branżach tożsamych z przedmiotem działalności Sanpol Sp. z o.o.
  3. Począwszy od dnia 1 stycznia 2021 r. w przypadku Przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), który począwszy od tej daty zawiera Umowę Sprzedaży związaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla takiego Przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez takiego Przedsiębiorcę działalności gospodarczej udostępnionego w CEIDG (w tym w szczególności z numerów PKD), jest on traktowany jak Konsument, wobec czego  postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się również do takiego Przedsiębiorcy( Przedsiębiorca na prawach konsumenta).

II. DEFINICJE

  1. SPRZEDAWCA – należy przez to rozumieć Sanpol Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu, kod: 61-315, ul. Pokrzywno 8, NIP: 782-00-69-744, Regon: 630175476, BDO:000049283 zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe- Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000110970, o kapitale zakładowym -  401850 PLN, e-mail [email protected], telefon 61 87 46 800.
  2. KONTRAHENT - należy przez to rozumieć podmiot, wskazany w  Pkt I.2 Regulaminu, który został zarejestrowany w systemie E-COMMERCE i uzyskał możliwość zamawiania towarów poprzez Internet.
  3. E-COMMERCE - należy przez to rozumieć system zamawiania towarów za pośrednictwem Internetu dostępny pod adresem www.sanpol.pl oraz www.sanpol.pl
  4. UŻYTKOWNIK WIODĄCY (osoba upoważniona do zarządzania kontem Kontrahenta) - należy przez to rozumieć osobę, która w imieniu KONTRAHENTA posiada dostęp rozszerzony do systemu E-COMMERCE.
  5. UŻYTKOWNIK – należy przez to rozumieć osobę, która po wskazaniu i nadaniu jej uprawnień przez UŻYTKOWNIKA WIODĄCEGO będzie posiadała dostęp podstawowy do systemu E-COMMERCE.
  6. DOSTĘP DO SYSTEMU - należy przez to rozumieć prawo dostępu do systemu zgodnie z wybranymi dla danego użytkownika uprawnieniami. Wszyscy użytkownicy otrzymują dostęp indywidualny, umożliwiający przeglądanie oferty SPRZEDAWCY oraz składania zamówień u SPRZEDAWCY w imieniu KONTRAHENTA. Dostęp może być podstawowy lub rozszerzony
    1. Dostęp podstawowy pozwala UŻYTKOWNIKOWI na składanie zamówień, ich zmianę lub akceptację, dostęp do panelu kontrahenta (zakres: historia zamówień, faktury, zamówienia, oferty, zgłoszenia reklamacyjne), dokonywanie zapłaty, dodawanie i usuwanie osób uprawnionych do odbioru towaru,
    2. Dostęp rozszerzony pozwala UŻYTKOWNIKOWI WIODĄCEMU na: złożenie wniosku o rejestrację w systemie E-COMMERCE oraz programach zawiązanych z platformą, składanie zamówień i ich zmianę lub akceptację, dodawanie i usuwanie użytkowników oraz nadawanie im uprawnień, dodawanie i usuwanie osób uprawnionych do odbioru towaru, dostęp do panelu KONTRAHENTA (zakres: limit kredytowy i jego wykorzystanie, kwota przeterminowanych należności, historia zamówień, faktury, zamówienia, oferty, zgłoszenia reklamacyjne), dokonywanie zapłaty .

III. REJESTRACJA i DOSTĘP

  1. W celu dokonania rejestracji w serwisie e-commerce  należy:
    1. wypełnić formularz rejestracyjny zamieszczony na stronie sanpol.pl poprzez podanie wymaganych danych:   adresu e-mail oraz hasła., zamieszczenie we wniosku o rejestrację danych UŻYTKOWNIKA WIODĄCEGO (osoby upoważnionej do zarządzania kontem Kontrahenta, który będzie uprawniony do wykorzystywania DOSTĘPU DO SYSTEMU),
    2. zaakceptować niniejszy Regulamin,
    3. zapoznać się i zaakceptować politykę prywatności lub obowiązek informacyjny.
  2. Na  adres e-mail  Kontrahenta  umieszczony w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość wskazująca sposób potwierdzenia rejestracji, oraz  konieczność ustalenia hasła Z chwilą potwierdzenia rejestracji dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy  Kontrahentem , a Sanpol Sp. z o.o., której przedmiotem są usługi świadczone przez Sanpol Sp. z o.o.., na warunkach określonych w Regulaminie. Zawarcie umowy z Kontrahentem  na korzystanie z serwisu e-commerce następuje w chwili potwierdzenia poprawności jego adresu e-mail.
  3. W przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, wszelkie czynności tego podmiotu w serwisie e-commerce, może dokonać wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania w imieniu tego podmiotu wszelkich czynności związanych z korzystaniem z serwisu e-commerce oraz do wykonywania wszelkich praw i obowiązków tego podmiotu jako Kontrahenta.
  4. KONTRAHENT ponosi odpowiedzialność za wykorzystanie konta i hasła przyznanego UŻYTKOWNIKOWI i UŻYTKOWNIKOWI WIODĄCEMU.
  5. Użytkownik ma przyznawany dostęp tylko do wybranego przez siebie oddziału SPRZEDAWCY. Zmiana oddziału wymaga bezpośredniego kontaktu z administratorem pod adresem: [email protected]
  6. SPRZEDAWCA zastrzega sobie prawo odmowy przydzielenia DOSTEPU DO SYSTEMU bez podania przyczyn.
  7. SPRZEDAWCA ma prawo do pozbawienia dostępu do Systemu w przypadku:
    • niezgodności danych KONTRAHENTA, UŻYTKOWNIKA WIODĄCEGO LUB UŻYTKOWNIKA z rzeczywistym stanem prawnym,
    • naruszenia przez KONTRAHENTA, UŻYTKOWNIKA WIODĄCEGO LUB UŻYTKOWNIKA postanowień niniejszego Regulaminu
    • zaistnienia innych przyczyn uzasadniających pozbawienie dostępu do systemu z uwagi na uzasadniony interes Sanpol Sp. z o.o.
  8. UŻYTKOWNIK WIODĄCY oraz UŻYTKOWNIK są traktowani jako osoba upoważniona do działania w imieniu KONTRAHENTA w zakresie, w jakim mają dostęp do Systemu.
  9. KONTRAHENT ponosi pełną odpowiedzialność za działania UŻYTKOWNIKA WIODĄCEGO i UŻYTKOWNIKA. Dlatego na nim spoczywa obowiązek poinformowania SPRZEDAWCY o cofnięciu lub ograniczeniu zakresu dostępu do systemu E-COMMERCE UŻYTKOWNIKOWI WIODĄCEMU. Wobec SPRZEDAWCY cofnięcie lub ograniczenie dostępu UŻYTKOWNIKOWI WIODĄCEMU zgłoszone przez KONTRAHENTA jest skuteczne od następnego dnia roboczego po otrzymaniu przez SPRZEDAWCĘ zgłoszenia, cofnięcia lub ograniczenia dostępu pocztą elektroniczną; [email protected] od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00.
  10. Złożenie wniosku o rejestracje w celu otrzymania DOSTEPU DO SYSTEMU jest jednoznaczne ze zgodą na otrzymywanie informacji handlowej SPRZEDAWCY drogą elektroniczną.
  11. KONTRAHENTOWI zabrania się odstępowania uzyskanego od SPRZEDAWCY DOSTĘPU DO SYSTEMU E-COMMERCE osobom trzecim.
  12. Z chwilą potwierdzenia rejestracji dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy  KONTRAHENTEM, a Sanpol Sp., z o.o., której przedmiotem są usługi świadczone przez SANPOL Sp. z o.o., na warunkach określonych w Regulaminie.
  13. SANPOL Sp. z o.o. świadczy nieodpłatnie następujące rodzaje usług:
    1. przechowywanie i udostępnianie za pośrednictwem Konta Kontrahenta, historii zawartych Umów sprzedaży i złożonych Zamówień,
    2. bieżąca aktualizacja statusu złożonego Zamówienia,
    3. reklamacje w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną
      W przypadku stwierdzenia naruszenia przez Kontrahenta postanowień regulaminu w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną lub zaistnienia okoliczności o których mowa w ust, 7 powyżej, Sanpol Sp. z o.o.. może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia  z zastrzeżeniem postanowień dziełu X.
  14. Kontrahent ma prawo wypowiedzieć umowę zawartą z Sanpol Sp. z o.o.. na świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie poprzez zgłoszenie żądanie usunięcie konta KONTRAHENTA na adres mailowy: [email protected] lub do Działu Handlowego. Powyższe nie dotyczy sytuacji, w których Sanpol Sp. z o.o. jest w trakcie realizacji zamówienia złożonego przez KONTRAHENTA. W takim przypadku, skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania przedmiotowego zamówienia. Z chwilą usunięcia konta dane osobowe KONTRAHENTA, UŻYTKOWNIKA WIODĄCEGO I UŻYTKOWANIKA są przetwarzane dalej na podstawie art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej tj. 5 lat od końca roku kalendarzowego w którym został zakupiony towar. Jeśli KONTRAHENT nie dokonał żadnego zakupu, lub upłynął okres wskazany w zapisie, dane przypisane do konta zostaną usunięte.

III. TOWARY

  1. Informacje znajdujące się w serwisie e-commerce nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Kontrahent składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach sanpol.pl oraz sanpol.pl, składa ofertę kupna określonego  Towaru na warunkach podanych w opisie Towaru..
  2. Niektóre towary posiadają gwarancję producenta, obowiązującą na terenie Polski. Czas gwarancji producenta każdego towaru widnieje w jego opisie na stronach serwisu. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji producenta są określone w druku gwarancji ( karcie gwarancyjnej) wystawionej przez gwaranta. Większość towarów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów. Dokładne adresy punktów serwisowych znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do towarów oraz na stronach internetowych producentów. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z rękojmi za wady towaru lub braku zgodności Towaru z umową
  3. Korzystający z systemu E-COMMERCE zobowiązani są do dochowania wszelkiej staranności w wyborze elementów do zamówienia w celu uniknięcia niezgodności z oczekiwaniami. Jeżeli w systemie E-COMMERCE nie ma wystarczającego opisu, to UŻYTKOWNIK zobowiązany jest zweryfikować dane techniczne przed złożeniem zamówienia bezpośrednio na stronie WWW producenta lub u SPRZEDAWCY.
  4. Dane o cenach Towarów oferowanych przez SPRZEDAWCE w systemie E-COMMERCE oraz o ich dostępności w ramach tego systemu przekazane są KONTRAHENTOWI wyłącznie dla celów związanych z zakupem od SPRZEDAWCY oferowanych przez niego Towarów.

IV. ZAMÓWIENIA

  1. Zamówienia składane są poprzez dodanie towarów do koszyka i dokonanie wyboru miejsca dostawy lub sposobu odbioru towaru, sposobu płatności oraz potwierdzenie jego złożenia.
  2. Strony ustalają, że zamówienia składane drogą elektroniczną w systemie E-COMMERCE nie wymagają potwierdzenia przez KONTRAHENTA w innej formie i są traktowane jak złożone w formie pisemnej.
  3. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie wystawienia przez SPRZEDAWCĘ dokumentu WZ lub/i faktury dla danego Zamówienia,.
  4. SPRZEDAWCA ma prawo odmowy realizacji zamówienia z jednoczesnym podaniem przyczyny odmowy.
  5. SPRZEDAWCA dokonuje akceptacji złożonego zamówienia po weryfikacji dostępnego kredytu kupieckiego KONTRAHENTA oraz sprawdzeniu stanu jego należności wobec SPRZEDAWCY. W przypadku jeżeli zamówienie nie może zostać zrealizowane zgodnie z życzeniem KONTRAHENTA, SPRZEDAWCA skontaktuje się z KONTRAHENTEM w celu poinformowania go o zmianach w treści złożonego przez niego zamówienia.

V. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Orientacyjny czas realizacji zamówienia w przypadku towarów oznaczonych „na magazynie” wynosi 14 dni od daty zawarcia umowy sprzedaży.
  2. O czasie realizacji zamówienia towarów nie znajdujących się na magazynie SPRZEDAWCA poinformuje KONTRAHENTA  w postaci informacji w serwisie, która będzie widoczna po dodaniu towaru do koszyka.
  3. Realizacja zamówienia towarów, które w rozumieniu SPRZEDAWCY są towarami nietypowymi może nastąpić po wpłacie przez KONTRAHENTA wymaganej przez SPRZEDAWCĘ zaliczki. O potrzebie wpłaty zaliczki KONTRAHENT zostanie poinformowany przez SPRZEDAWCĘ. 

VI. SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Możliwe są następujące formy płatności.
    1. Przy odbiorze – zapłata gotówką kurierowi lub w kasie punktu odbioru osobistego. W wybranych przypadkach Sprzedawca  zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji telefonicznej tego typu zamówień.
    2. Przelewem na konto - po złożeniu zamówienia, Kontrahent otrzymuje drogą poczty elektronicznej (e-mail) numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sanpol Sp. o.o. zamówienie jest przekazywane w celu skompletowania i przygotowania wysyłki.
    3. Przelewem online – forma płatności elektronicznej realizowanej za pośrednictwem integratora płatności PayNow obsługiwanego przez Mbank S.A. z siedzibą w Poznaniu. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sanpol Sp. o.o. zamówienie jest przekazywane w celu skompletowania i przygotowania wysyłki
    4. Kartą płatniczą (Visa, Mastercard) lub BLIK -z  chwilą potwierdzenia dokonania płatności, zamówienie jest przekazywane do magazynu w celu przygotowania skompletowania i przygotowania wysyłki.
  2. W przypadku określonych rodzajów towarów, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności poprzez nieudostępnianie niektórych opcji płatności, o których mowa powyżej – stosowna informacja w tym przedmiocie będzie znajdować się w opisie towaru. 

VII. SPOSOBY DOSTAW 

  1. Dostępnymi sposobami odbioru towaru są:
    1. odbiór własny
    2. dostawa przez SPRZEDAWCĘ.
    3. wysyłka kurierem
      Dostawa realizowana przez SPRZEDAWCĘ wymaga precyzyjnego określenia w zamówieniu adresu dostawy.
  2. Koszt dostawy zostanie podany w koszyku jako oddzielna pozycja po wybraniu odpowiedniego sposobu dostawy
  3. Dostawa towaru zamówionego w systemie E-COMMERCE „z odbiorem własnym” realizowana jest wyłącznie do punktu odbioru wskazanego przez KONTRAHENTA. 
  4. Dostawa zrealizowana jest z momentem potwierdzenia odbioru towaru przez KONTRAHENTA lub osobę przez niego upoważnioną. W przypadku odmowy odbioru towaru przez KONTRAHENTA lub osobę przez niego upoważnioną, SPRZEDAWCA może obciążyć KONTRAHENTA kosztami transportu. 

VIII. FAKTURA

  1. Faktura wystawiana jest przez SPRZEDAWCĘ wyłącznie dla KONTRAHENTA, który dokonał zakupu za pośrednictwem systemu E-COMMERCE. SPRZEDAWCA nie wystawia faktury na inna firmę niż ta, której dane zgodne są z danymi KONTRAHENTA.
  2. Faktura dostarczana jest drogą elektroniczną na adres wskazany przez KONTRAHENTA.
  3. W przypadku nieotrzymania faktury zakupu w ciągu 7 dni od daty dostawy, KONTRAHENT zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić SPRZEDAWCE o tym fakcie. W takim przypadku SPRZEDAWCA wystawi duplikat faktury i przekaże ją KONTRAHENTOWI.
  4. Nieotrzymanie faktury zakupu lub opóźnienie jej otrzymania nie zwalnia KONTRAHENTA z obowiązku zapłaty za dostarczony towar oraz nie ma wpływu na przedłużenie terminu płatności. 

IX. REKLAMACJE

  1. Niniejszy punkt Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących towarów  Umów Sprzedaży, usług elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub serwisu e-commerce.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta  oraz Ustawie o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną z dnia 18 lipca 2022 ( Dz. U. nr 144, poz. 1204 ze zm.)
  3. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Towaru - rzeczy ruchomej - zakupionego przez Kontrahenta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022  roku określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 roku, w szczególności art. 556 - 576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Kontrahenta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Kontrahentowi Towar bez wad.
  4. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Towaru - rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej - zakupionego przez Kontrahenta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1 stycznia 2023 określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2023 roku, w szczególności art. 43 a - 43 g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
  5. Reklamacje zgłasza się bezpośrednio poprzez serwis /klient zarejestrowany/ wypełniając zgłoszenie reklamacyjne pod adresem: https://sanpol.pl/rma/returns/add/.
  6. Przesłanie lub zwrot Towaru w ramach reklamacji może nastąpić na adres: dowolnego oddziału lub express Hurtu Sanpol Sp. z o.o. załączając formularz zwrotu.
  7. Zaleca się podanie w zgłoszeniu reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z Umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację - ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji.
  8. Do zgłoszenia reklamacyjnego składający reklamację może załączyć dowody  ( np. zdjęcia, dokumenty, nagrania) związane z przedmiotem reklamacji.
  9. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośba o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy proces
  10. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.

X. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

  1. Niniejszy punkt  Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Kontrahenta niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 roku i dla umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży z tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Kontrahenta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Kontrahenta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. Usługodawca może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
  5. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Kontrahenta, bez względu na podstawę prawną jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Kontrahenta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi względem Usługobiorcy/Kontrahenta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.

XI. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY[ARSP18]  ( KONSUMENCI)

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt 6 Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone poprzez:
    1. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
    2. pisemnie na adres Sanpol Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu, kod: 61-315, ul. Pokrzywno 8
  2. Zwrot Towaru – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) może nastąpić na adres: Sanpol Sp. z o.o., ul. Pokrzywno 8, 61-315 Poznań, z dopiskiem ZWROT TOWARU
  3. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie https://sanpol.pl/zwroty-i-reklamacje. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się :
    1. dla umowy w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów
    2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
    1. Towary – rzeczy ruchome, w tym rzeczy z elementami cyfrowymi:
      Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru - rzeczy ruchomej, w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku Towarów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    2. W przypadku Towarów - rzeczy ruchomych ( w tym rzeczy z elementami cyfrowymi) konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru – rzeczy ruchomej ( w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi ) będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  7. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które zobowiązany jest ponieść konsument:
    1. W przypadku Towarów - rzeczy ruchomych ( w tym rzeczy z elementami cyfrowymi) - jeżeli konsument wybrał sposób dostawy inny, niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
    2. W przypadku Towarów - rzeczy ruchomych ( w tym rzeczy z elementami cyfrowymi) – konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. W przypadku Towarów, które nie mogą zostać wysłane w zwykłym trybie pocztą (np. przesyłki gabarytowe), konsument może ponieść wyższe koszty ich odesłania, zgodnie z cennikiem wybranego przewoźnika. Przykładowe cenniki można odnaleźć między innymi na internetowych stronach przewoźników: https://www.dhl.com/pl-pl/home/popros-o-wycene.html, https://www.dpd.com/pl/pl/cennik-przesylek-krajowych/[PP19] [MK20]
    3. W przypadku Towaru – usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  8. Zawarte w niniejszym punkcie Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Kontrahenta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

XII.KONTAKT:

  1. W sprawach technicznych związanych z funkcjonowaniem Systemu E-COMMERCE, KONTRAHENT kontaktuje się ze SPRZEDAWCĄ drogą elektroniczną: [email protected]
  2. W sprawach dotyczących realizacji zamówienia złożonego przez KONTRAHENTA, KONTRAHENT kontaktuje się z HANDLOWCEM lub oddziałem SPRZEDAWCY, w którym złożył zamówienie.
  3. W sprawach dotyczących reklamacji  KONTRAHENT kontaktuje się z [email protected] 

XIII. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, mają zastosowanie postanowienia KODEKSU CYWILNEGO. 

XIV. PRAWO WŁAŚCIWE i ROZSTRZYGANIE SPORÓW

  1. Prawem właściwym dla umowy pomiędzy Kontrahentem a Spółką jest prawo polskie z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów z dnia 11 kwietnia 1980 r. (Dz.U.97.45.286).
  2. Kontrahent będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Poznaniu. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Kontrahent będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

XV .WARUNKI TECHNICZNE

  1. Do korzystania z systemu niezbędna jest przeglądarka internetowa w wersji jak poniżej:
    • Internet Explorer wersja 11 lub nowsza, Microsoft Edge, wersja najnowsza lub najnowsza –1
    • Firefox wersja najnowsza lub najnowsza –1 (każdy system operacyjny)
    • Chrome wersja najnowsza lub najnowsza –1 (każdy system operacyjny)
    • Safari wersja najnowsza lub najnowsza –1 (Mac OS)
    • Safari Mobile dla iPad 2, iPad Mini, iPad z wyświetlaczem Retina (iOS 7 lub nowszy)
    • Safari Mobile dla iPhone 4 lub nowszego; iOS 7 lub nowszy
    • Chrome dla Mobile wersja najnowsza lub najnowsza –1 (Android 4 lub nowszy)

 

 

REGULAMIN SERWISU E-COMMERCE – SANPOL oraz świadczenia usług drogą elektroniczną obowiązujący od 07.11.2024 r

I. DEFINICJE

  1. Regulamin- niniejszy regulamin wraz z załącznikami, określający zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży na odległość oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin i jego załączniki jest odpowiednio regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Wszystkie załączniki stanowią integralną część Regulaminu, o ile wprost nie wskazano inaczej.
  2. Użytkownik – każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która uzyskała dostęp do usług świadczonych przez Sprzedawcę, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
  3. Klient- osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zawiera ze Sprzedawcą umowę na odległość lub na rzecz, której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną.
  4. Konsument- - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. Przedsiębiorca indywidulany- osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  6. Sklep lub Sklep internetowy – sklep internetowy działający pod adresami: www.sanpol.pl prowadzony jest przez Sprzedawcę.
  7. Umowa sprzedaży na odległość- umowa sprzedaży Towaru/świadczenia usług/dostarczania treści cyfrowych (o ile ma zastosowanie) zawierana za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  8. Towar/Produkt- - rzecz ruchoma, którą Klient może nabyć w Sklepie internetowym. Wszystkie towary oferowane w Sklepie internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych oraz prawnych. Wszystkie towary zostały wprowadzone do obrotu na rynek Polski legalnie. W wyjątkowych przypadkach, gdy jest to wyraźnie oznaczone w nazwie i opisie produktu, mogą być oferowane towary używane.
  9. Ceny- wszystkie ceny podane na stronach internetowych Sprzedawcy są podawane w polskich złotych (PLN), są cenami brutto (tj. zawierają wszelkie składniki jak cła i podatki, w tym podatek VAT) oraz uwzględniają rabat przy płatności gotówką lub przelewem. Ceną wiążącą dla stron jest cena, po której Klient zamówił towar w zamówieniu. Podane ceny towarów nie zawierają kosztu dostawy, który zależy od sposobu jej realizacji.
  10. SprzedawcaSanpol Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu, kod: 61-315, ul. Pokrzywno 8, NIP: 782-00-69-744, Regon: 630175476, BDO:000049283 zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe- Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000110970, o kapitale zakładowym -  401850 PLN, e-mail [email protected], telefon 61 87 46 800. mająca status dużego przedsiębiorcy.
  11. Treści Użytkownika - wszelkie dane lub informacje wytwarzane lub dostarczane przez Użytkownika w ramach korzystania ze Sklepu, w szczególności
    1. opinie o Produktach,
    2. opinie o Sklepie
    3. komentarze pod treściami dostępnymi w Sklepie
  12. Treści- wszelkie pochodzące od Sprzedawcy lub jego partnerów informacje, dane, elementy, materiały, algorytmy, schematy, utwory, oznaczenia, logo, nazwy, znaki, symbole, opisy i zdjęcia Towarów, niezależnie od ich charakteru, formatu i sposobu zapisu lub przedstawienia.
  13. Treści nielegalne – Treści Użytkownika lub Treści, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (Dz.Urz. UE z 2022 r. L. 217, s. 1), dalej zwanego jako: ,,DSA’’, lub w inny sposób są niezgodne z dobrymi obyczajami lub też przepisami prawa powszechnie obowiązującego
  14. Konto- zbiór danych przechowywanych w Sklepie internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczący danego Klienta oraz składanych przez niego zamówień i zawieranych umów, z wykorzystaniem którego Klient może składać zamówienia oraz zawierać umowy.
  15. Polityka prywatności i cookies - dokument określający szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies. Polityka prywatności i cookies stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu i jest dostępna na stronach Sprzedawcy w formacie „pdf”.
  16. Usługa Sprzedawcy lub Usługa- usługa wykonywana przez Sprzedawcę lub podwykonawcę: (np.: Dostawa Towaru, Ubezpieczenie, Gwarancja, Montaż, Instalacja, Wniesienie itp.).
  17. Zakupy Bez Rejestracji- dodatkowa usługa stworzona przez Sprzedawcę dla Klienta umożliwiająca dokonanie zakupu produktów z asortymentu Sprzedawcy bez konieczności rejestracji w sklepie internetowym Sprzedawcy.
  18. Dane osobowe– dane osobowe w rozumieniu art. 4 pkt 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.)
  19. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną:
    1. zawieranie umów sprzedaży online,
    2. prowadzenie Konta Klienta,
    3. przesyłanie wiadomości e- mail,
    4. dodawanie opinii, komentarzy i ocen – Klient może dodać opinię lub komentarz do swojej transakcji,
    5. usługa chat,
    6. przesyłanie wiadomości e-mail, w których Sprzedawca: potwierdza założenie przez Klienta konta w sklepie oraz wita nowego Klienta, potwierdza otrzymanie zamówienia oraz  otrzymanie płatności.

II. POSTANOWIENIA OGÓLNE I DANE KONTAKTOWE

  1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem: https://sanpol.pl prowadzony jest przez SANPOL Sp. z o.o. - szczegółowe informacje dotyczące prowadzonej działalności, przedstawione są poniżej.
  2. W celu zawarcia Umowy ze Sprzedawcą, Kupujący może skorzystać z prawa do negocjacji warunków Umowy lub zawrzeć ze Sprzedawcą Umowę na podstawie niniejszego Regulaminu.
  3. Sprzedaż wysyłkowa prowadzona jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. Przedmiotem działalności Sklepu Internetowego jest sprzedaż detaliczna towarów branży systemów grzewczych, instalacyjnych i wyposażenia łazienek.
  5. Ceny podane na stronie Sklepu Internetowego wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  6. Sprzedawca zapewnia, że wszelkie opinie dotyczące Produktów oferowanych w Sklepie pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy dokonali zakupu danego Produktu. W tym celu Sklep ogranicza dostęp do formularza wystawienia oceny i opinii o Produkcie tylko do Klientów, którzy posiadają aktywne konto klienta w ramach Sklepu i na którym zarejestrowano zakup danego Produktu w historii Zamówień.
  7. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać żadnych praw Kupującego będącego jednocześnie Konsumentem, przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.

III. KONTO

  1. Klient uzyskuje dostęp do Konta po rejestracji.
  2. W ramach rejestracji Klient podaje imię, nazwisko i adres e-mail, numer telefonu ewentualnie numer NIP oraz wybiera hasło. Klient zapewnia, że dane podane przez niego w formularzu rejestracyjnym, są zgodne z prawdą. Rejestracja wymaga dokładnego zapoznania się z Regulaminem sklepu internetowego oraz Polityką prywatności i Zasadami zwrotów oraz zaznaczenia na formularzu rejestracyjnym, że Klient z w pełni akceptuje wszystkie jego postanowienia.
  3. W chwili umożliwienia Klientowi dostępu do Konta, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje, na czas nieoznaczony, zawarta umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną dotycząca Konta. Klient może od tej umowy odstąpić na zasadach określonych Regulaminie.
  4. W celu złożenia zamówienia Klient powinien posiadać konto lub wybrać opcję zakupu bez rejestracji.
  5. Do dokonania zakupu bez rejestracji konieczne jest :
    1. Zaakceptowanie Regulaminu sklepu internetowego oraz Polityką prywatności i Zasadami zwrotów
    2. Podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia (tj. adres email, numer telefonu, adres do wysyłki towaru, imię i nazwisko, ewentualnie numer NIP).

IV. ZAMÓWIENIA

  1. Zamieszczone na stronach Sklepu internetowego treści, w tym opisy towarów i ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
  2. W celu złożenia oferty nabycia Towaru Klient powinien złożyć zamówienie, wobec czego dokonuje 
    1. wyboru Towarów poprzez  dodanie ich do koszyka,
    2. naciśnięcia przycisku „Dostawa i płatność”,
    3. wypełnienia formularza danych dostawy, sposobu dostawy oraz  wyboru rodzaju płatności,
    4. potwierdzenia  zapoznania się z Regulaminem sklepu internetowego, Polityką prywatności i Zasadami zwrotów ,
    5. wciśnięcia  przycisku " Do kasy”  - który  stanowi złożenie zamówienia i zobowiązuje Klienta do zapłaty,
  3. Poprzez złożenie zamówienia Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną.
  4. Po prawidłowym złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła na adres e-mail Klienta informację o złożonym zamówieniu – podsumowanie zamówienia. Ta informacja jest potwierdzeniem przyjęcia oferty Klienta.
  5. Z chwilą otrzymania powyższej  informacji przez Klienta pomiędzy stronami zostaje zawarta Umowa sprzedaży na odległość.

V. CENY I SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca, najpóźniej bezpośrednio przed złożeniem zamówienia, informuje Klienta o łącznej cenie towaru oraz wszelkich dodatkowych opłatach, w tym za transport, dodatkowe usługi, koszty płatności itp.
  2. Na początku składania zamówienia Sprzedawca informuje Klienta o dostępnych sposobach płatności.
  3. Jeżeli z danym sposobem płatności wiąże się dla Klienta dodatkowy koszt, Sprzedawca informuje o tym Klienta najpóźniej bezpośrednio przed złożeniem przez Klienta zamówienia.
  4. O  otrzymaniu płatności  Sprzedawca informuje Klienta za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
  5. Poprzez akceptację Regulaminu, Klient wyraża zgodę na przesyłanie faktur drogą elektroniczną na adres mailowy podany przy rejestracji . Faktury elektroniczne przesyłane są z adresu Sanpol : ______________________

VI. PŁATNOŚCI        

  1. Płatności za towar można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia. W przypadku zakupów towarów sprowadzanych na zamówienie oraz o znacznej wartości zastrzegamy sobie prawo zażądania zaliczki. W przypadku jednak wypowiedzenia, odstąpienia lub rozwiązania umowy wpłacona zaliczka zostanie Konsumentowi zwrócona.
  1. Możliwe są następujące formy płatności.
    1. Przelewem na konto - po złożeniu zamówienia, Kontrahent otrzymuje drogą poczty elektronicznej (e-mail) numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sanpol Sp. o.o. zamówienie jest przekazywane w celu skompletowania i przygotowania wysyłki.
    2. Przelewem online – forma płatności elektronicznej obsługiwana przez operatorów płatności. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sanpol Sp. o.o. zamówienie jest przekazywane w celu skompletowania i przygotowania wysyłki
    3. Kartą płatniczą (Visa, Mastercard) lub BLIK -z  chwilą potwierdzenia dokonania płatności, zamówienie jest przekazywane do magazynu w celu przygotowania skompletowania i przygotowania wysyłki.
    4. Płatności odroczone-  PayPo/Klarna- z  chwilą potwierdzenia dokonania płatności, zamówienie jest przekazywane do magazynu w celu przygotowania skompletowania i przygotowania wysyłki.
  2. W przypadku określonych rodzajów towarów, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności poprzez nieudostępnianie niektórych opcji płatności, o których mowa powyżej – stosowna informacja w tym przedmiocie będzie znajdować się w opisie towaru.
  3. W wypadku niektórych Produktów lub kategorii Produktów, dostępne są jedynie niektóre ze wskazanych w pkt 3 form płatności.
  4. W wypadku wyboru płatności kartą płatniczą oraz przelewów online dane karty Klienta nie są zapisywane w Sklepie internetowym. Klient oraz jego karta płatnicza jest identyfikowana za pomocą specjalnego ciągu znaków generowanych przez eCard S.A., Przelewy24 lub PayNow lub innego operatora płatności.

VII. DOSTAWA 

  1. Dostępnymi sposobami odbioru towaru są:
    • odbiór własny
    • wysyłka kurierem
    • dostawa do paczkomatu
  2. Koszt dostawy zostanie podany w koszyku jako oddzielna pozycja po wybraniu odpowiedniego sposobu dostawy
  3. Dostawa towaru zamówionego w „ z odbiorem własnym” realizowana jest wyłącznie do punktu odbioru Sprzedawcy  wskazanego przez Klienta.
  4. W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru towaru przez Klienta w paczkomacie, lub od kuriera (co skutkowało będzie zwrotem towaru do Sprzedawcy) lub w terminie nie dłuższym niż 7 dni  w przypadku towaru „ z odbiorem własnym”, Sprzedawca może odstąpić od Umowy Sprzedaży. Odstąpienie od umowy następuje przez złożenie Klientowi  pocztą elektroniczną na adres elektroniczny podany przez Klienta, oświadczenia woli o odstąpieniu. W takim przypadku zamówienie będzie za anulowane.
  5. W sytuacji określonej w pkt. 4, Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie zwrócić Klientowi wszystko co otrzymał od niego na mocy Umowy Sprzedaży.
  6. W wypadku wyboru płatności w formie: Płatność przelewem na konto, przelew online/ karta płatnicza lub BLIK,  Klient obowiązany jest dokonać zapłaty w terminie 72 godzin.
  7. W przypadku, gdy nie dojdzie do dokonania zapłaty przez Klienta w terminie określonym w pkt. 6, Sprzedawca może odstąpić od Umowy Sprzedaży. Odstąpienie od umowy następuje przez złożenie Klientowi, pocztą elektroniczną na adres elektroniczny podany przez Klienta, oświadczenia woli o odstąpieniu. W takim przypadku umowa sprzedaży będzie uważana za niezawartą, a zamówienie za anulowane. W takich okolicznościach Klient ani Sprzedawca nie będą zobowiązani względem siebie do żadnych świadczeń, w szczególności uiszczenia odszkodowania lub jego surogatu, zwrotu kosztów itp.
  8. W przypadku niezrealizowania przez Sprzedawcę zobowiązania w terminie określonym w korespondencji mailowej kierowanej do Konsumenta, Konsument również może odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość. Odstąpienie od umowy następuje przez złożenie Sprzedawcy oświadczenia woli o odstąpieniu na adres  [email protected]
  9. Przed odebraniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki oraz skontaktować się jak szybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy na adres [email protected]

VIII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ( KONSUMENCI)

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt 6 Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone poprzez:
    1. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
    2. pisemnie na adres SANPOL Sp. z o.o. ul. Pokrzywno 8, 61-315 Poznań
  1. Zwrot Towaru – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) może nastąpić na adres: Poznań, 61-315, ul. Pokrzywno 8
  2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na/ w https://sanpol.pl/zwroty-i-reklamacjeKonsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
  3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się :
    a) dla umowy w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów
    b) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
    1. Towary – rzeczy ruchome, w tym rzeczy z elementami cyfrowymi:
      Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru - rzeczy ruchomej, w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku Towarów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    2. W przypadku Towarów - rzeczy ruchomych ( w tym rzeczy z elementami cyfrowymi) konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru – rzeczy ruchomej ( w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi ) będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  6. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które zobowiązany jest ponieść konsument:
    1. W przypadku Towarów - rzeczy ruchomych ( w tym rzeczy z elementami cyfrowymi) - jeżeli konsument wybrał sposób dostawy inny, niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
    2. W przypadku Towarów - rzeczy ruchomych ( w tym rzeczy z elementami cyfrowymi) – konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. W przypadku Towarów, które nie mogą zostać wysłane w zwykłym trybie pocztą (np. przesyłki gabarytowe), konsument może ponieść wyższe koszty ich odesłania, zgodnie z cennikiem wybranego przewoźnika. Przykładowe cenniki można odnaleźć między innymi na internetowych stronach przewoźników: https://www.dhl.com/pl-pl/home/popros-o-wycene.html, https://www.dpd.com/pl/pl/cennik-przesylek-krajowych/
    3. W przypadku Towaru – usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  7. Zawarte w niniejszym punkcie Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Kontrahenta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

IX. REKLAMACJE

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru. Taka sytuacja może mieć miejsce w przypadku np. produktów outletowych (oznaczonych odpowiednio określeniem „Outlet” lub równoważnym).
  3. W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  4. Wszelkie reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu internetowego, w tym w sprawach dotyczących usług świadczonych drogą elektroniczną oraz umów zawartych za jego pośrednictwem można przesyłać na adres [email protected] Reklamacje mogą być również składane pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
  5. Składając reklamację wskazanym jest, aby Klient opisał zauważoną wadę i sprecyzował swoje żądanie. W chwili składania reklamacji, należy przedstawić dowód zakupu towaru w Sklepie internetowym (np. wyciąg z konta, potwierdzenie płatności kartą, paragon lub fakturę).
  6. Zalecane jest, aby wysłanie paczki ze zwracanym Towarem było poprzedzone zgłoszeniem zwrotu na adres [email protected]. Na paczce zawierającej kwestionowany towar zaleca się umieszczenie numeru zwrotu.
  7. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
  8. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Sprzedawca niezwłocznie zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. Wraz z takim zawiadomieniem do Klienta przesłana zostanie informacja, w jaki sposób należy uzupełnić braki w zgłoszeniu reklamacyjnym.
  9. Reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową Konsumentów oraz Przedsiębiorców indywidualnych rozpoznawana są w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania przez Sprzedawcę.
  10. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  11. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  12. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
  13. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową,
    2. Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową,
    3. Brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
    4. Brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z naprawy lub wymiany;
    5. Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  14. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.
  15. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
  16. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  17. Sprzedawca dokona zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  18. Postanowienia niniejszego Rozdziału IX (Reklamacja) dotyczące Konsumenta stosuje się odpowiednio także dla umów zawartych przez Przedsiębiorcę Indywidualnego.

X. UMOWY O DOSTARCZANIE TREŚCI CYFROWEJ

  1. Sprzedawca daje możliwość składania Zamówień na Towary w postaci treści cyfrowych. Przez treści cyfrowe należy rozumieć dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
  2. Sprzedawca dostarcza Konsumentowi treść cyfrową dostarczaną na niematerialnym nośniku niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej dostarczanej jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej z umową jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej.
  4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  5. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
  6. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył treści cyfrowej, Konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy treści cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od umowy.
  7. Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej, jeżeli:
    1. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub
    2. Konsument i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedawca nie dostarczył ich w tym terminie.
  8. W razie odstąpienia przez Konsumenta od umowy przepis rozdziału VIII.PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ( KONSUMENCI) stosuje się odpowiednio.
  9. Sprzedawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej z umową oraz dostarcza je Konsumentowi przez czas:
    1. dostarczania treści cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
    2. zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej jednorazowo lub częściami.
  10. Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
    1. poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
    2. niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.
  11. Domniemania określone w ust. 3 i ust. 4 nie mają zastosowania, jeżeli:
    1. środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Sprzedawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;
    2. Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
  12. Jeżeli treść cyfrowa jest niezgodna z umową, Konsument może żądać doprowadzenia do jej zgodności z umową. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
  13. Jeżeli treść cyfrowa jest niezgodna z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
    2. Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej do zgodności z umową;
    3. brak zgodności treści cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową do zgodności z umową;
    4. brak zgodności treści cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w ust. 20;
    5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  14. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej niezgodnej z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej zgodnej z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść jest dostarczana w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa pozostawała niezgodna z umową.
  15. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa jest dostarczana w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej z umową jest istotny.
  16. Sprzedawca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedawcy.
  17. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
  18. Sprzedawca dokona zwrotu Konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
  19. Sprzedawca może dokonać zmiany Treści cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową sprzedaży, tylko jeżeli Umowa sprzedaży tak stanowi i jedynie z uzasadnionych przyczyn wskazanych w Umowie sprzedaży. Sprzedawca nie może jednak dokonać zmiany Treści cyfrowej dostarczanej w sposób jednorazowy. Wprowadzenie zmiany, nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Konsumenta. Sprzedawca ma obowiązek poinformować Konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie.
  20. Jeżeli zmiana, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Konsumenta do treści cyfrowej lub korzystanie z niej, Sprzedawca poinformuje Konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie, o którym mowa w ust. 19 powyżej. W takim przypadku, Konsument może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Konsument nie może wypowiedzieć umowy, jeżeli Sprzedawca zapewnił Konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej zgodnej z umową, w stanie niezmienionym.
  21. Postanowienia niniejszego Rozdziału XIII (UMOWY O DOSTARCZANIE TREŚCI CYFROWEJ) dotyczące Konsumenta stosuje się odpowiednio także dla umów zawartych przez Przedsiębiorcę Indywidualnego.

XI. SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY ŚWIADCZENIA USŁUG  

  1. Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu wyraźnego żądania, aby Sprzedawca rozpoczął świadczenie usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, ma on obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy, o ile świadczenie takich usług przez Sprzedawcę odbywało się za wynagrodzeniem.   

XII. GWARANCJA 

  1. Towary oferowane w Sklepie internetowym mogą być objęte gwarancją producenta wówczas z towarem może być dostarczona oryginalna karta gwarancyjna.  Napraw gwarancyjnych dokonują autoryzowane punkty serwisowe w całym kraju wskazane przez producenta. W niektórych przypadkach naprawy gwarancyjne realizowane są w autoryzowanych punktach serwisowych za okazaniem dowodu zakupu. Okres i warunki gwarancji oznaczone są w karcie gwarancyjnej oraz przy opisie danego towaru na stronie producenta. Jeżeli nie zastrzeżono innego terminu, termin gwarancji wynosi dwa lata licząc od dnia, kiedy rzecz została Kupującemu wydana,
  2. Gwarancja nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Kupującego ani nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu niezgodności Towaru z umową.

XIII. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA- TREŚCI I OPINIE        

  1. Klient zamieszczając treści w Sklepie Internetowym, w tym w szczególności zdjęcia i opinie, które stanowią utwory (w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych), udziela Sprzedawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji do korzystania na czas nieokreślony przez Sprzedawcę z tych utworów, która obejmuje w szczególności publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (Internet). Licencja zostaje udzielona w odniesieniu do wszystkich pól eksploatacji znanych w chwili jej udzielenia, w szczególności do następujących pól eksploatacji:
    • w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy, w tym w szczególności techniką cyfrową lub dźwiękową tj. przy użyciu wszelkich technik na jakimkolwiek nośniku audiowizualnym lub audio, a w szczególności na wszelkich formach nośników światłoczułych, magnetycznych, analogowych, informatycznych, cyfrowych, multimedialnych, wideo, dyskach audiowizualnych, kasetach, płytach kompaktowych, dysku komputerowym, w sieci multimedialnej (w tym internetowych, intranetowych oraz powiązanych serwisach on-line) oraz zwielokrotniania, utrwalania, wykorzystania w Internecie, telewizji, radiu, reklamie, zwielokrotniania w postaci zapisu w formie elektronicznej w pamięci komputera oraz w sieciach wewnętrznych, jak i zewnętrznych;
    • w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono, wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
    • wykorzystywanie całości lub fragmentów bądź dowolnych elementów utworu we wszystkich wydawnictwach, w prasie, w wydawnictwach książkowych, albumowych, cyfrowych, w tym internetowych, w biuletynach i informatorach, samodzielnie bądź w połączeniu z innymi dziełami lub fragmentami dzieł; wykorzystywanie w całości lub fragmencie w celu promocji i reklamy, w szczególności w formie reklamy audiowizualnych, audio, medialnych;
    • w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
  2. Ponadto, Klient zgadza się nie umieszczać Opinii, które zawierają linki do zewnętrznych serwisów internetowych, mają charakter promocyjny lub reklamowy lub zawierają dane osób trzecich.

XIV. NEWSLETTER 

  1. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym lub w terminie późniejszym w odpowiedniej zakładce. W przypadku wyrażenia takiej zgody, Klient otrzymywać będzie na podany przez siebie adres poczty elektronicznej informację (Newsletter) Sklepu internetowego, a także inne informacje handlowe wysyłane przez Sprzedawcę.
  2. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywania Newsletteru samodzielnie, poprzez odznaczenie stosownego pola na stronie swojego Konta, kliknięcie stosownego linku znajdującego się w treści każdego Newsletteru lub za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.

XV. UTYLIZACJA TOWARÓW        

  1. Klient ma prawo do zwrotu zużytego sprzętu zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Zwrot zużytego sprzętu, może się odbyć tylko w przypadku, gdy zakup nowego produktu dokonany zostanie w Sklepie internetowym Sprzedawcy, a zwracany sprzęt będzie tego samego rodzaju co nabywany od Sprzedawcy towar. Klient może zwrócić zużyty produkt w ilości nie większej niż nabywany od Sprzedawcy nowy sprzęt.

XVI. DANE OSOBOWE        

  1. Z zastrzeżeniem Regulaminu Administratorem danych, podanych przez Klienta w ramach rejestracji lub składania Zamówienia, jest Sprzedawca.
  2. Dane przetwarzane będą w celu realizacji umowy o świadczenie usług Sprzedawcy oraz umów sprzedaży na odległość, wypełnienia innych prawnie usprawiedliwionych celów administratorów lub odbiorców danych oraz celach, na które Klient wyrazi zgodę (w tym celach marketingowych).
  3. Klient ma prawo dostępu do treści danych oraz do ich poprawiania. Podanie danych odbywa się na zasadzie dobrowolności, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku nie podania niezbędnych do wykonania umowy Klient nie będzie mógł złożyć zamówienia.
  4. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies zostały opisane w Polityce prywatności

XVII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE            

  1. Niniejsze Warunki korzystania obowiązują od dnia 12 listopada 2024 r.
  2. Sprzedawca jest uprawniony do zmiany warunków korzystania w przypadku dodania nowych funkcjonalności, a także w razie zmiany mających zastosowanie przepisów prawa. Wszelkie zmiany nastąpią w odpowiednim zakresie, a Klienci, zostaną dodatkowo poinformowani o zmianie Regulaminu w szczególności poprzez przycisk akceptujący zapisy regulaminu, pojawiający się przy składaniu zamówienia przez Klienta. Klient, który nie zgadza się ze zmianami jest uprawniony do rozwiązania umowy w każdym czasie w trybie natychmiastowym. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi się do umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu oraz do zamówień, które zostały złożone przed zmianą Regulaminu nie modyfikuje ich treści i warunków.
  3. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczna w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym, informując o tym Sprzedawcę za pomocą wiadomości e-mail, telefonicznie lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy. Konto Klienta w Sklepie internetowym zostanie usunięte.
  4. Sprzedawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług dotyczącą Konta w przypadku zaprzestania świadczenia lub przeniesienia usługi e-sklepów Sprzedawcy na osobę trzecią, naruszenia przez Klienta prawa lub postanowień Regulaminu, a także w przypadku braku aktywności Klienta przez okres 6 miesięcy. Rozwiązanie umowy następuje z zachowaniem siedmiodniowego okresu wypowiedzenia. Sprzedawca może zastrzec, że ponowna rejestracja Konta będzie wymagać zezwolenia Sprzedawcy.
  5. W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Sprzedawcę  oraz Klienta.

XVIII. OPISY PRODUKTÓW  

  1. Opisy produktów i ich zdjęcia pochodzą z baz danych producentów, własnych zasobów oraz powszechnie dostępnych materiałów marketingowych. Zakazuje się jakiegokolwiek komercyjnego wykorzystywania informacji produktowych pochodzących z witryn Sklepu internetowego.

XIX. OBOWIĄZUJĄCE PRAWO        

  1. Regulamin sporządzony jest w języku polskim i stanowi wzorzec umowy zawieranej na odległość, zgodnie z obowiązującymi powszechnie przepisami prawa międzynarodowego w oparciu o następujące regulacje:
    • Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniającej dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylającej dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, która określa w szczególności zasady zwrotu produktów z późniejszymi zmianami,
    • Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/771 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów, zmieniającej rozporządzenie (UE) 2017/2394 oraz dyrektywę 2009/22/WE i uchylającej dyrektywę 1999/44/WE, z późniejszymi zmianami,
    • Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/770 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych, z późniejszymi zmianami.
  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, mają zastosowanie postanowienia KODEKSU CYWILNEGO.

XX. PRAWO WŁAŚCIWE i ROZSTRZYGANIE SPORÓW

  1. Prawem właściwym dla umowy pomiędzy Kontrahentem a Spółką jest prawo polskie z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów z dnia 11 kwietnia 1980 r. (Dz.U.97.45.286).
  2. Kontrahent będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Poznaniu. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Kontrahent będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 XXI .WARUNKI TECHNICZNE

  1. Do korzystania z systemu niezbędna jest przeglądarka internetowa w wersji jak poniżej:
    • Internet Explorer wersja 11 lub nowsza, Microsoft Edge, wersja najnowsza lub najnowsza –1
    • Firefox wersja najnowsza lub najnowsza –1 (każdy system operacyjny)
    • Chrome wersja najnowsza lub najnowsza –1 (każdy system operacyjny)
    • Safari wersja najnowsza lub najnowsza –1 (Mac OS)
    • Safari Mobile dla iPad 2, iPad Mini, iPad z wyświetlaczem Retina (iOS 7 lub nowszy)
    • Safari Mobile dla iPhone 4 lub nowszego; iOS 7 lub nowszy
    • Chrome dla Mobile wersja najnowsza lub najnowsza –1 (Android 4 lub nowszy)