Zasady zwrotów dla klienta biznesowego
REGULAMIN ZWROTÓW
Co do zasady Przedsiębiorcy nie mają prawa zwrotu zakupionych Towarów. Wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów profesjonalnych, SANPOL oferuje korzystniejsze podejście w zakresie zwrotów Towarów niż przewidują przepisy prawa.
1. Definicje
- SANPOL - SANPOL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego wysokość kapitału zakładowego: 401.850 zł NIP: 782-00-69-744, Regon: 630175476, KRS: 0000110970, BDO:000049283
- KLIENT - osoba fizyczna, osoba prawna lub podmiot nieposiadający osobowości prawnej, dokonująca zakupu Towarów w SANPOL w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (B2B), bez względu na formę transakcji, warunki zakupu, rodzaj umowy czy sposób dostarczenia Towarów,
- TOWARY - wszelkie towary znajdujące się w ofercie SANPOL zakupione przez Klienta
- ZWROT - Zwrot Towarów dostarczonych przez SANPOL zgodnie z umową, który nie jest związany z reklamacją czy odrębnymi ustaleniami Stron;
- REGULAMIN - niniejszy Regulamin Zwrotów obowiązujący wszystkich Klientów
- ZGŁOSZENIE - wniosek Klienta o zgodę SANPOL na zwrot Towaru
- MAGAZYN - magazyn SANPOL pod adresem: Pokrzywno 8. 61-315 Poznań.
- KONTO KLIENTA w sklepie internetowym SANPOL.pl opisane w Regulaminie Sklepu Internetowego SANPOL.pl
2. Informacje ogólne
- Niniejszy Regulamin dotyczy zwrotów Towarów z przyczyn innych niż wynikających z pomyłki w realizacji zamówienia zawinionej przez SANPOL. Zwrot Towarów z przyczyn innych niż wskazana w zdaniu poprzednim, możliwy jest wyłącznie za uprzednią zgodą SANPOL na poniższych warunkach.
- SANPOL może zaakceptować zwrot Towarów kupionych przez Klienta w terminie 60 dni od daty wydania Towaru Klientowi przez SANPOL.
- Zwrot na który zgodę wyraził SANPOL odbywa się wyłącznie na koszt i ryzyko Klienta
- Każdy Zwrot Towaru może nastąpić wyłącznie pod warunkiem uzyskania przez Klienta wyraźnej zgody SANPOL. Żaden etap procedury Zwrotu, zachowanie lub dokument, za wyjątkiem ostatecznej decyzji o Zwrocie, nie może być rozumiany i kwalifikowany jako taka zgoda.
- Zwroty obciążone są Opłatami w przypadkach oraz wysokości określonej w § 6 Regulaminu.
3. Procedura
- Zgłoszenia chęci Zwrotów mogą być składane e-mailowo do opiekuna Klienta w SANPOL. Zwroty zgłaszane w inny sposób nie będą rozpatrywane. Zgłoszenie chęci Zwrotu oznacza, że Klient akceptuje niniejszy Regulamin.
- Zwrot towaru jest procesowany i rozpatrywany przez SANPOL dwuetapowo: pod względem Formalnych Kryteriów Zwrotu określonych w § 4 oraz Fizycznych kryteriów zwrotu określonych w § 5 poniżej. SANPOL może w ramach rozpatrywania wniosku o zwrot prosić Klienta o dodatkowe informacje i wyjaśnienia, które uzna za niezbędne dla podjęcia decyzji.
- Zgłoszenie w pierwszym etapie jest rozpatrywane przez SANPOL pod względem Formalnych Kryteriów Zwrotu określonych w § 4 poniżej.
- Jeśli Zgłoszenie spełnia Formalne Kryteria Zwrotu SANPOL podejmuje wstępną decyzję o przyjęciu Zwrotu. Wstępna decyzja nie stanowi zgody SANPOL na zwrot, taka zgoda jest wydawana po zbadaniu Towaru w oparciu o Fizyczne Kryteria Zwrotu.
- Klient otrzymuje ustnie, telefonicznie lub na wskazany adres e-mail informację o wstępnej decyzji ze wskazaniem wartości zwrotu, wysokości opłaty za Zwrot warunków Zwrotu i miejsca dostarczenia Towaru do zbadania.
- Po otrzymaniu wstępnej decyzji od SANPOL, Klient dostarcza Towar na swój koszt i ryzyko we wskazane przez SANPOL miejsce. Zwracany Towar musi być właściwie zapakowany i zabezpieczony przez Klienta. Klient może w uzasadnionych wypadkach i tylko po uprzedniej wyraźnej zgodzie SANPOL, zamówić transport SANPOL. Warunkiem koniecznym skorzystania z tej opcji jest dokonanie opłaty transportowej oraz przygotowanie i przekazanie odpowiednich dokumentów zwrotu kierowcy. Wszelkie uszkodzenia i ubytki powstałe w transporcie Towaru obciążają Klienta.
- SANPOL nie przyjmuje Zwrotów w innych miejscach niż to wskazane Klientowi zgodnie z ust. 5 powyżej.
- Po dostarczeniu Towaru przez Klienta w miejsce wskazane w informacji, o której mowa w ust. 5 powyżej, SANPOL dokonuje fizycznego sprawdzenia Towaru pod względem Fizycznych Kryteriów Zwrotu, określonych w § 5 poniżej i podejmuje ostateczną decyzję o przyjęciu zwrotu. W przypadku pozytywnej decyzji w sprawie przyjęcia Zwrotu Klient jest powiadamiany o tym na wskazany adres e-mail.
- W przypadku decyzji o przyjęciu Zwrotu zostaje on rozliczony z Klientem poprzez wystawienie stosownej faktury korygującej do faktury sprzedaży oraz – w przypadku naliczenia opłaty za zwrot – wystawienie faktury z tytułu opłaty.
4. Formalne Kryteria Zwrotu
- Ewentualne Zwroty możliwe są wyłącznie w terminie do 60 dni od dni od daty wydania Towaru Klientowi przez SANPOL. Zgłoszenia Zwrotów Towarów zakupionych wcześniej niż w terminie opisanym w zdaniu pierwszym nie będą rozpatrywane.
- SANPOL nie przyjmie Zwrotów, jeżeli wysokość Opłaty za Zwrot byłaby wyższa niż wartość zwracanego Towaru.
- SANPOL nie przyjmuje Zwrotów Towarów:
- wyprzedażowych
- promocyjnych
- Zamawianych od dostawcy na indywidulane zamówienie Klienta, jeżeli nie została uzyskana zgoda dostawcy na zwrot tego towaru
- Zawierających elementy elektroniki
5. Fizyczne Kryteria Zwrotu
- Zwracany Towar, spełniający Formalne Kryteria Zwrotu, zostanie przyjęty przez SANPOL tylko, jeżeli spełniać będzie następujące warunki:
- Towar winien być dostarczony w opakowaniu oznaczonym zgodnie z wymaganiami określonymi przez SANPOL, w tym w szczególności danymi umożliwiającymi identyfikację Klienta, w sposób umożliwiający zapoznanie się z tymi informacjami, bez konieczności otwierania czy uszkodzenia opakowania przesyłki zawierającej Towar. Na opakowaniu towaru powinno znajdować się oznaczenie „ZWROT”
- zwracany Towar musi się nadawać do dalszej sprzedaży i powinien być:
- w oryginalnym opakowaniu,
- opakowanie nie może być uszkodzone,
- towar nie może być uszkodzony,
- towar nie może być brudny, obdrapany,
- towar nie może nosić śladów montażu, towar nie może być przeterminowany, po upływie daty ważności,
- do zwrotu towaru konieczne jest załączenie specyfikacji zwracanego towaru (ilościowej i jakościowej) – potwierdzenie zlecenia zwrotu,
- towar nie może być w jednym zbiorczym opakowaniu, musi być rozdzielony per asortyment,
- towar należy właściwie zabezpieczyć na czas transportu; w tym celu należy używać przekładek i zabezpieczeń, a pudełka muszą być dokładnie zamknięte, jeżeli towar dostarczony był na palecie, powinien zostać zwrócony w ten sam sposób.
- Zwrot Towaru następuje według cen z dnia zakupu Towaru.
- Jeżeli Towar nie będzie spełniał wymagań wskazanych w ust. 1 lit. b), SANPOL uprawniony jest do odesłania Towaru na koszt Klienta oraz zażądania zapłaty za ten Towar także w przypadku, gdy Klient odmówi przyjęcia przesyłki obejmującej ten Towar.
6. Opłaty i koszty Zwrotu
- W przypadku wyrażenia przez SANPOL ostatecznej zgody na Zwrot Towaru Klient zobowiązany jest do poniesienia opłaty za obsługę zwrotu, w wysokości 4% wartości zwracanego towaru,
- Wysokość opłaty będzie każdorazowo wyliczana przez SANPOL i wskazywana Klientowi najpóźniej w decyzji o przyjęciu Zwrotu.
- Poza Opłatą za Zwrot Klient ponosi koszty zwrotu Towaru w przypadkach określonych § 3 ust. 6 (w szczególności koszty transportu i ubezpieczenia Towaru).
- Klient we własnym zakresie organizuje transport Towarów do miejsca wskazanego przez SANPOL. Ryzyko uszkodzenia lub utraty zwracanego Towaru przechodzi na SANPOL z chwilą odbioru zwracanego Towaru.
8. Postanowienia końcowe
- Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają pisemnej akceptacji SANPOL.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 14.10.2024 r.
Zasady reklamacji dla klienta biznesowego
Jaki jest czas rozpatrzenia mojego zgłoszenia?
Reklamacje są rozpatrywane niezwłocznie po otrzymaniu kompletnego zestawu dokumentów niezbędnych do ich rozpatrzenia, jednak nie później niż w terminie do 14 dni kalendarzowych.
Kurier dostarczył mi uszkodzony towar. Co zrobić w takiej sytuacji?
Prosimy o sprawdzanie przesyłek przy kurierze. Jeśli dostawa przyszła uszkodzona konieczne jest spisanie protokołu szkody z kurierem. Można to zrobić również po dostawie, na stronie przewoźnika. Reklamacje bez spisanego protokołu szkody mogą zostać nieuwzględnione.
Zakupiony produkt przestał działać prawidłowo. Jak złożyć reklamację?
W przypadku nieprawidłowo działającego produktu należy złożyć reklamację na protokole (dostępny na stronie https://sanpol.pl/zwroty-i-reklamacje) na adres [email protected], dołączając zdjęcia świadczące o wadzie produktu.
Prosimy nie załączać w wiadomościach filmików obrazujących wadę – maile z takim załącznikiem są odrzucone przez serwer jako nieprawidłowe.
Istnieje również możliwość samodzielnego zgłoszenia bezpośrednio na stronie producenta:
- Ariston: https://www.ariston.com/pl-pl/kontakt/#store-locator
- Elita: https://serwis.elitameble.pl/
- Franke: https://www.franke.com/pl/pl/home-solutions/kontakt/formularz-serwisowy-Franke.html
- Geberit: https://www.geberit.pl/serwis/formularz-reklamacyjny/
- Grohe: https://groheserwis.com/
- KFA: https://kfa.pl/pl-PL/serwis/zglos-reklamacje
- Kospel: https://kospel.pl/info/zgloszenie-reklamacji.html
- Ravak: https://alex.ravak.eu/form/pl//form
- Roca: https://www.roca.pl/obsluga-klienta/reklamacje
- Sanplast: https://sanplast.pl/aw_rma/guest/findProduct/
- Tece: [email protected]
Otrzymałem inny produkt niż zamawiany lub zamówienie jest niekompletne. Jak mogę rozwiązać ten problem?
W przypadku, gdy w przesyłce znalazł się produkt inny niż zamawiany lub brak jest produktu z zamówienia, prosimy o zgłoszenie reklamacji na formularzu (dostępny na stronie https://sanpol.pl/zwroty-i-reklamacje) na adres [email protected].
Kto ponosi koszty odesłania reklamacyjnego produktu?
W przypadku konieczności zwrotu reklamacyjnego produktu poprosimy Państwa o jego odesłanie. Jeżeli reklamacja towaru była słuszna, wszelkie koszty związane z reklamacją, takie jak dostarczenie i odesłanie towaru, wykonanie niezależnych badań i ekspertyz, są ponoszone przez nas. Oznacza to, że nie musisz martwić się o dodatkowe koszty związane z oddaniem produktu z powrotem.
Prosimy o nadanie towaru na własny koszt i zachowanie potwierdzenia płatności za przesyłkę. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na Twoją korzyść zwrócimy koszty związane z przesłaniem towaru.
Reklamacja została odrzucona. Nie zgadzam się z tą decyzją. Co dalej?
Reklamacje rozpatrujemy zgodnie z obowiązującym prawem. Natomiast, jeśli Klient nie zgadza się z wydaną decyzją, może odwołać się od niej w odpowiedzi zwrotnej na adres [email protected] w mailu zawierającym numer zgłoszenia
Zasady zwrotów w Sanpol
SANPOL nie przyjmuje ZWROTÓW towarów. PROSIMY o dokonywanie przemyślanych zakupów.
Odstąpienie od umowy.
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej w Sklepie Internetowym w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną. Oświadczenie mogą Państwo przesłać na przykład:
- pisemnie na adres: SANPOL Sp. z o.o. ul. Pokrzywno 8, 61-315 Poznań
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość:
- zwracamy konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy z tym zastrzeżeniem, że możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- zwrotu płatności dokonamy na konto bankowe podane przez Państwa w formularzu odstąpienia od umowy. Nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- jeżeli otrzymali Państwo rzecz, to proszę odesłać lub przekazać ją nam na adres: Poznań, 61-315, ul. Pokrzywno 8, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy.
- ponoszą Państwo bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- konsument odpowiada za należyte opakowanie zwracanego towaru. Towar, który jest do nas odsyłany nie może być uszkodzony, brudny, odrapany, nie może nosić śladów montażu. Towar należy właściwie zabezpieczyć na czas transportu, by uchronić go przed uszkodzeniem. W tym celu należy używać przekładek i zabezpieczeń, a pudełka muszą być dokładnie zamknięte. Jeżeli towar dostarczony został na palecie, zaleca się dokonanie jego zwrotu w ten sam sposób.
Formularz odstąpienia od umowy
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Kliknij tutaj i pobierz wzór formularza.
Zasady reklamacji dla klienta indywidualnego
Jaki jest czas rozpatrzenia mojego zgłoszenia?
Reklamacje są rozpatrywane niezwłocznie po otrzymaniu kompletnego zestawu dokumentów niezbędnych do ich rozpatrzenia, jednak nie później niż w terminie do 14 dni kalendarzowych.
Kurier dostarczył mi uszkodzony towar. Co zrobić w takiej sytuacji?
Prosimy o sprawdzanie przesyłek przy kurierze. Jeśli dostawa przyszła uszkodzona konieczne jest spisanie protokołu szkody z kurierem. Można to zrobić również po dostawie, na stronie przewoźnika. Reklamacje bez spisanego protokołu szkody mogą zostać nieuwzględnione.
Zakupiony produkt przestał działać prawidłowo. Jak złożyć reklamację?
W przypadku nieprawidłowo działającego produktu należy złożyć reklamację na protokole (dostępny na stronie https://sanpol.pl/zwroty-i-reklamacje) na adres [email protected], dołączając zdjęcia świadczące o wadzie produktu.
Prosimy nie załączać w wiadomościach filmików obrazujących wadę – maile z takim załącznikiem są odrzucone przez serwer jako nieprawidłowe.
Istnieje również możliwość samodzielnego zgłoszenia bezpośrednio na stronie producenta:
- Ariston: https://www.ariston.com/pl-pl/kontakt/#store-locator
- Elita: https://serwis.elitameble.pl/
- Franke: https://www.franke.com/pl/pl/home-solutions/kontakt/formularz-serwisowy-Franke.html
- Geberit: https://www.geberit.pl/serwis/formularz-reklamacyjny/
- Grohe: https://groheserwis.com/
- KFA: https://kfa.pl/pl-PL/serwis/zglos-reklamacje
- Kospel: https://kospel.pl/info/zgloszenie-reklamacji.html
- Ravak: https://alex.ravak.eu/form/pl//form
- Roca: https://www.roca.pl/obsluga-klienta/reklamacje
- Sanplast: https://sanplast.pl/aw_rma/guest/findProduct/
- Tece: [email protected]
Otrzymałem inny produkt niż zamawiany lub zamówienie jest niekompletne. Jak mogę rozwiązać ten problem?
W przypadku, gdy w przesyłce znalazł się produkt inny niż zamawiany lub brak jest produktu z zamówienia, prosimy o zgłoszenie reklamacji na protokole (dostępny na stronie https://sanpol.pl/zwroty-i-reklamacje) na adres [email protected].
Kto ponosi koszty odesłania reklamacyjnego produktu?
W przypadku konieczności zwrotu reklamacyjnego produktu poprosimy Państwa o jego odesłanie. Jeżeli reklamacja towaru była słuszna, wszelkie koszty związane z reklamacją, takie jak dostarczenie i odesłanie towaru, wykonanie niezależnych badań i ekspertyz, są ponoszone przez nas. Oznacza to, że nie musisz martwić się o dodatkowe koszty związane z oddaniem produktu z powrotem.
Prosimy o nadanie towaru na własny koszt i zachowanie potwierdzenia płatności za przesyłkę. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na Twoją korzyść zwrócimy koszty związane z przesłaniem towaru.
Reklamacja została odrzucona. Nie zgadzam się z tą decyzją. Co dalej?
Reklamacje rozpatrujemy zgodnie z obowiązującym prawem. Natomiast, jeśli Klient nie zgadza się z wydaną decyzją, może odwołać się od niej w odpowiedzi zwrotnej na adres [email protected] w mailu zawierającym numer zgłoszenia.